Garanti

LULU Copenhagen erbjuder 3 års garanti på alla våra produkter. Detta följer svenska lagar och standarder. Du är skyldig att visa bevis på köps datum och bevis på att du har köpt det direkt från oss.

Defekter

Defekter som är relaterade till produktion eller frakt täcks av LULU Copenhagen, men fel som orsakas av ett missöde eller av normalt eller extremt slitage är enbart kundens ansvar. Detta är till exempel förlust av guld- eller rutenium plätering och trasiga kedjor. En produktions relaterad defekt kommer i de flesta fall att visas mycket snabbt efter att produkten har tagits i bruk.

Klagomål

Om du har ett garantiproblem eller ett klagomål om en produkt måste LULU Copenhagen inspektera defekten tillsammans med produktionen och i samarbete besluta om vi godkänner ditt klagomål eller inte. LULU Copenhagen följer i allmänhet Konsumentbyråns lagar, regler och riktlinjer och vi kommer alltid att följa deras beslut. Läs mer om dina lagliga rättigheter när du köper online här.

För att förhindra bedrägeri är vi juridiskt skyldiga att återbetala returbeloppet till samma kreditkort, Klarna eller PayPal-konto som beställningen gjordes från. Vi hävdar rätten att inneha återbetalningen tills vi har mottagit varorna och tills vi har kommit överens om att återbetalningen är rättfärdig eller tills ett rättsligt klagomål har avgjorts.

Returperiod

Vi erbjuder 30 dagars returrätt. Läs vår fullständiga returpolicy på sidan Returer här. Var medveten om att du ska täcka kostnaden för returfrakten tillbaka till oss och att du är ensam ansvarig för att varorna returneras i originalskick. Om du vägrar att ta emot varorna vid leverans till dig kommer LULU Copenhagen att debitera beloppet lika med fraktkostnaderna för returleveransen.

Returpolicy

LULU Copenhagen erbjuder en full kontantåterbetalning så länge våra villkor är uppfyllda. Om dina nya smycken inte lever upp till dina förväntningar kan du vänligen returnera dem i ett original, oanvänt skick (inklusive all original förpackning, papper och returdokumentet). Detta måste ske inom 30 dagar efter ditt köp för att få en fullständig återbetalning (ingår inte i fraktkostnader, lokala skatter, tull och lokala bank-/kreditkortsföretag extra avgifter som kommer att betalas av kunden).

Allt du behöver göra är att skicka returdokumentet tillsammans med varan till vår företagsadress (inte till paketbutik).

Om du inte längre har retursedeln kan du ladda ner den här.

Om du vill byta mot en annan vara, vänligen returnera varan och lägg till en ny beställning i webshoppen.

Vi rekommenderar en pålitlig pakettjänst med en försäkring av varornas värde och en spårning/garanti leveransservice som UPS, GLS eller nationella posttjänster som PostNord. Tänk på att när du har köpt en vara ägs den av dig och kvaliteten och tillståndet på ditt objekt är ditt ansvar tills den når LULU Copenhagen. Endast undantag för varor som inte kan returneras och återbetalas är om LULU Copenhagen har gjort ett smycke speciellt för dig eller speciellt modifierat så att det inte är lämpligt att säljas till andra människor. Enligt dansk lag får du som kund noggrant inspektera och titta på ett smyckeinnan du returnerar det för återbetalning, så länge som varan och dess förpackning är i sitt ursprungliga skick när vi tar emot den. Om varan eller förpackningen är skadad, används eller skiljer sig från när de levereras vi får hålla inne och hålla en summa av det belopp som är lika med den förlust som vi kommer att vinna för återförsäljning av smycken i dess nu används skick. Det är enbart UPP TILL LULU Copenhagen att definiera denna summa. Om smycken eller förpackningar är för skadade för att sälja vidare, har LULU Copenhagen juridisk befogenhet att inte återbetala något av summan. Om så är önskat, läs mer om den svenska lagen om Återbetalningar här.

När vi tar emot varan i perfekt skick återbetalar vi betalningen via omvänd överföring. Vi kan inte överföra beloppet till ett annat konto eller kreditkort. Enligt dansk lag är vi skyldiga att göra det inom 14 dagar efter att vi mottagit och inspekterat skicket för den returnerade artikeln. Om de mottagna smyckena inte är i perfekt skick och en del av pengarna inte ska återbetalas, börjar max 14 dagar för den omvända överföringen från den dag dåden reducerade återbetalningen beslutas och har meddelats kunden via e-post. Vänligen förvänta dig 3-5 arbetsdagar från det datum då din avkastning behandlas för att returkrediten ska visas på ditt bankkonto.

Tänk på att vissa lokala banker och kreditkortsföretag lägger till en avgift för överföring av pengar och vi kan inte hållas ansvariga för denna avgift. Tänk också på att banköverföringar ofta tar flera arbetsdagar att slutföra.

Observera att om ett paket inte hämtas från avlämningsplatsen och returneras till oss, kommer vi att ta ut returfrakt avgiften från din betalning innan resten av pengarna returneras.

Frakt

Vi strävar efter att skicka din beställning inom 1-2 arbetsdagar och följt av danska helgdagar. Under vissa perioder under året kan hanteringen vara längre, men vi kommer alltid att skriva detta på webbplatsens första sida. Vi tar också reservation för force majeure-situationer. Vid specialbeställningar kommer det att finnas en speciell leveranstid. 
Om fraktinformation som leveranspriser och leveransinformation, vänligen läs sidan Frakt här.

Tveka inte att kontakta oss här om du har några frågor.

Användning av data och skydd av din data

Genom att använda vår webbplats godkänner du villkoren inklusive vår användning av data som beskrivs i vår integritetspolicy. Du kan läsa den i sin helhet här.

Webbplatsen använder cookies och ber om ditt tillstånd att göra det när du går in på webbplatsen första gången. Du kan läsa hela cookie policyn här.

Betalning

Vi accepterar de flesta kreditkort, Klarna, Amazon Pay och Paypal.

I enlighet med dansk lag genomför vi betalningen efter att artikeln har skickats och inte tidigare. Vi behåller ingen av dina betalningsuppgifter. Dina betalningstransaktioner behandlas och hanteras av tredje part som en överenskommelse mellan dem och din betalningsleverantör och bank. Enligt dansk lag måste du komma överens om våra villkor innan din betalning kan göras.

Priser

Alla priser på webbplatsen ingår 25% moms och visas i Kroner (SEK) som standard såvida de inte översätts till en lokal valuta antingen automatiskt eller manuellt.

Beställningsbekräftelse

Efter att ha gjort en beställning på webbplatsen kommer du strax efter att få ett bekräftelsemeddelande. Om du inte får det, kontrollera ditt skräp postfilter via e-post. När din beställning skickas får du igen ett bekräftelse mail med ditt spårnings-ID.

Spårning

Alla paket levereras med ett spårningsnummer. På detta sätt kan du alltid spåra var din leverans är.