
Kontakta LULU
Hitta snabba svar pÄ nÄgra av de vanligaste frÄgorna eller kontakta oss gÀrna direkt via e-post.

FÄ snabb hjÀlp med chatten
Prova vÄr bot-chatt. Den svarar direkt och kan hjÀlpa med de flesta frÄgor. Du hittar den i det nedre högra hörnet.

Skicka ett mejl
Skriv ett mejl till oss pÄ support@lulucopenhagen.com.
Vi kommer att svara sÄ snart vi kan inom normal arbetstid.

SpÄra ditt paket
PÄ dessa lÀnkar kan du enkelt följa var ditt paket befinner sig.

Hur lÄng Àr leveranstiden?
Vi skickar med Postnord (2-7 arbetsdagar) och UPS (1-6 arbetsdagar).
Inget mejl? Ăr mitt paket pĂ„ vĂ€g?
Du kommer att fÄ bÄde en orderbekrÀftelse och ett spÄrningsnummer. Kontrollera din skrÀppostmapp om du inte fÄr nÄgot frÄn oss. Det Àr mycket viktigt att du anger en riktig e-postadress som du kontrollerar. Annars kommer du inte att kunna fÄ leveransuppdateringar frÄn vÄr fraktleverantör. Vi betalar ingen returavgift för paket som inte hÀmtas ut.
Ăr det nĂ„got som saknas i ditt paket?
Om nÄgot saknas i ditt paket vid mottagandet eller om det verkar ha öppnats under transporten, dokumentera detta med foton och skicka dem till oss. Förpackningen och allt innehÄll mÄste sparas tills Àrendet Àr löst.

Kan ett smycke som köpts hos en ÄterförsÀljare bytas ut mot ett smycke hos dig?
VÄra ÄterförsÀljare köper varorna frÄn oss och sÀljer dem sedan vidare. DÀrför tar de ansvar och du mÄste dÀrför kontakta ÄterförsÀljaren direkt dÀr du köpte smycket och agera inom deras policy gÀllande byten och reklamationer. Vi kan inte behandla bestÀllningar som inte Àr köpta direkt frÄn denna webbshop.
Varför mÄste jag betala för returer?
TyvÀrr kan vi inte betala för returfrakten eftersom vi redan har betalat hela eller delar av fraktkostnaden till dig. Du ansvarar för att vi fÄr tillbaka smycket i samma skick som om du hade tittat pÄ det och provat det i en butik. Du kan lÀsa allt om vÄr returpolicy och hur du returnerar hÀr.

Har pengarna inte krediterats mitt konto Àn?
Inom 14 dagar efter att vi har mottagit en retur Äterbetalar vi beloppet eller del av beloppet till ditt konto. Observera ocksÄ att det kan tillkomma ytterligare förseningar frÄn bÄde den betaltjÀnst du har anvÀnt och din bank. Du kan lÀsa allt om reglerna hÀr.
Kan jag byta ut ett smycke?
Vi erbjuder en returpolicy pÄ vÄra produkter, sÄ allt du behöver göra Àr att returnera dina smycken - och sedan göra en ny bestÀllning i webbshoppen.

Priset för örhÀngena gÀller för 1 st.
VĂ„ra Candy Shop-örhĂ€ngen sĂ€ljs styckvis. PĂ„ sĂ„ sĂ€tt kan du vĂ€lja om du vill köpa ett eller tvĂ„ eller blanda ett set. ĂrhĂ€ngena levereras i vĂ„r vackra lilla signaturlĂ„da.
Ăr dina smycken allergiframkallande?
Vi anvÀnder de mest hudvÀnliga metallerna och kontrolleras regelbundet av det danska kontrollorganet för Àdelmetaller. TyvÀrr finns det ett fÄtal personer som Àr allergiska mot guld, silver eller koppar, som Àr nÄgra av de material vi anvÀnder i vÄra produkter.
Produkten Àr slutsÄld - kommer den att finnas tillgÀnglig igen?
De flesta av vÄra smycken finns alltid i lager, men ibland kan vissa smycken vara slutsÄlda. Det brukar inte ta mÄnga veckor innan de finns i lager igen, men under vissa perioder kan det ta lite lÀngre tid. Vi rÄder dig att hÄlla ett öga pÄ webbplatsen.

Lösa lÄs pÄ örhÀngen?
Om lÄset Àr löst eller har blivit löst med tiden justeras detta enkelt genom att klÀmma ihop de runda öglorna med ett lÀtt tryck med 2 fingrar tills spÀnningen Äterkommer.
Löst klicklÄs pÄ hoops?
âStiftetâ pĂ„ ett klicklĂ„s behöver ibland justeras lite för att fĂ„ ett frĂ€scht klick igen. Det gĂ„r pĂ„ nĂ„gra sekunder: ta ett stadigt grepp om stiftet och lyft det (böj det uppĂ„t) en halv millimeter i taget. Testa efter varje liten âböjningâ tills klicket kommer tillbaka.
Bent stick pÄ öronsnÀckor?
Vi anvÀnder högkvalitativa material, som alltsÄ Àr mjuka metaller. Eftersom de delar vi anvÀnder ofta Àr 1 mm eller mindre kan det tyvÀrr uppstÄ smÄ ojÀmnheter eftersom smyckena Àr handgjorda. Det Àr mycket lÀtt att rÀta ut en böjd stift pÄ en öronstift med 2 fingrar och ett fast grepp.

BÄde emalj och guld kan variera i fÀrg
Observera att vÄra emaljfÀrger blandas för hand. DÀrför kan fÀrgerna pÄ smyckena variera nÄgot. BÄde guld- och silverplÀtering Àr ocksÄ handgjorda (legeringar) och dÀrför kan glöd och fÀrg ocksÄ variera nÄgot. Samtidigt kan skÀrmupplösningen och fÀrginstÀllningarna pÄ mobiltelefoner och datorer göra att fÀrgerna i bilderna framstÄr som nÄgot starkare eller svagare.
Oxiderade smycken?
VÄra smycken kommer sÄ smÄningom att oxidera. TyvÀrr Àr detta normalt för Àdelmetaller och metaller. Det sker snabbare om du sover med dina smycken, har smÄ irritationer i öronhÄlen, tar mediciner eller om de utsÀtts för parfym och krÀmer. Ofta ser man att sjÀlva stiftörat oxiderar om det anvÀnds mycket. Detta Àr helt naturligt och ofarligt och ingen anledning till klagomÄl. Sterling silversmycken kan försiktigt poleras med en liten droppe silverrengöring och sköljas i vatten. Vi rekommenderar regelbunden avtorkning av smycken i allmÀnhet.

Har du en knut pÄ ditt halsband?
Du kan hitta bra tips pĂ„ nĂ€tet som hjĂ€lper dig att lossa knutar pĂ„ kedjor. Sök pĂ„ Youtube till exempel: âHow to untangle necklacesâ.
SmÄ variationer i ringstorlekar
Alla vÄra smycken Àr handgjorda och dÀrför kan vÄra ringar variera nÄgot i storlek. De emaljerade ringarna Àr handmÄlade, vilket ger dem en organisk yta, men det innebÀr ocksÄ att vissa har ett nÄgot tjockare lager Àn andra. Se vÄr storleksguide för ringar hÀr. Den Àr inte huggen i granit, men kan anvÀndas som en vÀgledning.

AnvÀndbara lÀnkar
SnabblÀnk: Ladda ner returdokumentet hÀr.
SpÄra ditt paket med PostNord hÀr.
SpÄra ditt paket med UPS hÀr.
Besök oss pÄ Facebook.
Följ oss pÄ Instagram.
Företagets organisationsnummer: 502086-6884
Dansk moms/CVR-nummer: 35837191