Garanti

LULU Copenhagen erbjuder 3 års garanti på alla våra produkter. Detta följer svenska lagar och standarder. Du är skyldig att visa bevis på köps datum och bevis på att du har köpt det direkt från oss.

Defekter

Defekter som är relaterade till produktion eller frakt täcks av LULU Copenhagen, men fel som orsakas av ett missöde eller av normalt eller extremt slitage är enbart kundens ansvar. Detta är till exempel förlust av guld- eller rutenium plätering och trasiga kedjor. En produktions relaterad defekt kommer i de flesta fall att visas mycket snabbt efter att produkten har tagits i bruk.

KLAGOMÅL

Om du har ett garantiproblem eller ett klagomål om en produkt måste LULU Copenhagen inspektera defekten tillsammans med produktionen och i samarbete besluta om vi godkänner ditt klagomål eller inte. LULU Copenhagen följer i allmänhet Konsumentbyråns lagar, regler och riktlinjer och vi kommer alltid att följa deras beslut. Läs mer om dina lagliga rättigheter när du köper online här.

För att förhindra bedrägeri är vi juridiskt skyldiga att återbetala returbeloppet till samma kreditkort, Klarna eller PayPal-konto som beställningen gjordes från. Vi hävdar rätten att inneha återbetalningen tills vi har mottagit varorna och tills vi har kommit överens om att återbetalningen är rättfärdig eller tills ett rättsligt klagomål har avgjorts.

RETURPERIOD

Vi erbjuder 30 dagars returrätt. Läs vår fullständiga returpolicy på sidan Leverans och Returer här. Var medveten om att du ska täcka kostnaden för returfrakten tillbaka till oss och att du är ensam ansvarig för att varorna returneras i originalskick. Om du vägrar att ta emot varorna vid leverans till dig kommer LULU Copenhagen att debitera beloppet lika med fraktkostnaderna för returleveransen.

FRAKT

Vi strävar efter att skicka din beställning inom 1-2 arbetsdagar och följt av danska helgdagar. Under vissa perioder under året kan hanteringen vara längre, men vi kommer alltid att skriva detta på webbplatsens första sida. Vi tar också reservation för force majeure-situationer. Vid specialbeställningar kommer det att finnas en speciell leveranstid. 
Om fraktinformation som leveranspriser och leveransinformation, vänligen läs sidan Frakt & Returer här.

Tveka inte att kontakta oss här om du har några frågor.

ANVÄNDNING AV DATA OCH SKYDD AV DIN DATA

Genom att använda vår webbplats godkänner du villkoren inklusive vår användning av data som beskrivs i vår integritetspolicy. Du kan läsa den i sin helhet här.

Webbplatsen använder cookies och ber om ditt tillstånd att göra det när du går in på webbplatsen första gången. Du kan läsa hela cookie policyn här.

BETALNING

Vi accepterar de flesta kreditkort och Paypal. Alla betalningar hanteras av Quickpay.

I enlighet med dansk lag genomför vi betalningen efter att artikeln har skickats och inte tidigare. Vi behåller ingen av dina betalningsuppgifter. Dina betalningstransaktioner behandlas och hanteras av tredje part som en överenskommelse mellan dem och din betalningsleverantör och bank. Enligt dansk lag måste du komma överens om våra villkor innan din betalning kan göras.

PRISER

Alla priser på webbplatsen ingår 25% moms och visas i Kroner (SEK) som standard såvida de inte översätts till en lokal valuta antingen automatiskt eller manuellt.

BESTÄLLNINGSBEKRÄFTELSE

Efter att ha gjort en beställning på webbplatsen kommer du strax efter att få ett bekräftelsemeddelande. Om du inte får det, kontrollera ditt skräp postfilter via e-post. När din beställning skickas får du igen ett bekräftelse mail med ditt spårnings-ID.

SPÅRNING & FÖRSÄKRINGAR

Alla paket levereras med ett spårningsnummer och levereras med försäkringar. På detta sätt kan du alltid spåra var din leverans är. Vi levererar med UPS.