Hoppa till innehÄllet

Varukorg

Din varukorg Àr tom

AllmÀnna villkor

Garanti

LULU Copenhagen erbjuder 3 Ärs garanti pÄ alla vÄra produkter. Detta följer svenska lagar och standarder. Du Àr skyldig att visa bevis pÄ köps datum och bevis pÄ att du har köpt det direkt frÄn oss.

Defekter

Defekter som Àr relaterade till produktion eller frakt tÀcks av LULU Copenhagen, men fel som orsakas av ett missöde eller av normalt eller extremt slitage Àr enbart kundens ansvar. Detta Àr till exempel förlust av guld- eller rutenium plÀtering och trasiga kedjor. En produktions relaterad defekt kommer i de flesta fall att visas mycket snabbt efter att produkten har tagits i bruk.

KlagomÄl

Om du har ett garantiproblem eller ett klagomÄl om en produkt mÄste LULU Copenhagen inspektera defekten tillsammans med produktionen och i samarbete besluta om vi godkÀnner ditt klagomÄl eller inte. LULU Copenhagen följer i allmÀnhet KonsumentbyrÄns lagar, regler och riktlinjer och vi kommer alltid att följa deras beslut. LÀs mer om dina lagliga rÀttigheter nÀr du köper online hÀr.
För att förhindra bedrÀgeri Àr vi juridiskt skyldiga att Äterbetala returbeloppet till samma kreditkort, Klarna eller PayPal-konto som bestÀllningen gjordes frÄn. Vi hÀvdar rÀtten att inneha Äterbetalningen tills vi har mottagit varorna och tills vi har kommit överens om att Äterbetalningen Àr rÀttfÀrdig eller tills ett rÀttsligt klagomÄl har avgjorts.

Returperiod

Vi erbjuder 30 dagars returrÀtt. LÀs vÄr fullstÀndiga returpolicy pÄ sidan Returer hÀr.
Var medveten om att du ska tÀcka kostnaden för returfrakten tillbaka till oss och att du Àr ensam ansvarig för att varorna returneras i originalskick. Om du vÀgrar att ta emot varorna vid leverans till dig kommer LULU Copenhagen att debitera beloppet lika med fraktkostnaderna för returleveransen.

Returpolicy

LULU Copenhagen erbjuder en full kontantÄterbetalning sÄ lÀnge vÄra villkor Àr uppfyllda. Om dina nya smycken inte lever upp till dina förvÀntningar kan du vÀnligen returnera dem i ett original, oanvÀnt skick (inklusive all original förpackning, papper och returdokumentet). Detta mÄste ske inom 30 dagar efter ditt köp för att fÄ en fullstÀndig Äterbetalning (ingÄr inte i fraktkostnader, lokala skatter, tull och lokala bank-/kreditkortsföretag extra avgifter som kommer att betalas av kunden).

Allt du behöver göra Àr att skicka returdokumentet tillsammans med varan till vÄr företagsadress (inte till paketbutik).

Om du inte lÀngre har retursedeln kan du ladda ner den hÀr.

Om du vill byta mot en annan vara, vÀnligen returnera varan och lÀgg till en ny bestÀllning i webshoppen.

Vi rekommenderar en pĂ„litlig pakettjĂ€nst med en försĂ€kring av varornas vĂ€rde och en spĂ„rning/garanti leveransservice som UPS, GLS eller nationella posttjĂ€nster som PostNord. TĂ€nk pĂ„ att nĂ€r du har köpt en vara Ă€gs den av dig och kvaliteten och tillstĂ„ndet pĂ„ ditt objekt Ă€r ditt ansvar tills den nĂ„r LULU Copenhagen. Endast undantag för varor som inte kan returneras och Ă„terbetalas Ă€r om LULU Copenhagen har gjort ett smycke speciellt för dig eller speciellt modifierat sĂ„ att det inte Ă€r lĂ€mpligt att sĂ€ljas till andra mĂ€nniskor. Enligt dansk lag fĂ„r du som kund noggrant inspektera och titta pĂ„ ett smyckeinnan du returnerar det för Ă„terbetalning, sĂ„ lĂ€nge som varan och dess förpackning Ă€r i sitt ursprungliga skick nĂ€r vi tar emot den. Om varan eller förpackningen Ă€r skadad, anvĂ€nds eller skiljer sig frĂ„n nĂ€r de levereras vi fĂ„r hĂ„lla inne och hĂ„lla en summa av det belopp som Ă€r lika med den förlust som vi kommer att vinna för Ă„terförsĂ€ljning av smycken i dess nu anvĂ€nds skick. Det Ă€r enbart UPP TILL LULU Copenhagen att definiera denna summa. Om smycken eller förpackningar Ă€r för skadade för att sĂ€lja vidare, har LULU Copenhagen juridisk befogenhet att inte Ă„terbetala nĂ„got av summan. Om sĂ„ Ă€r önskat, lĂ€s mer om den svenska lagen om Återbetalningar hĂ€r. NĂ€r vi tar emot varan i perfekt skick Ă„terbetalar vi betalningen via omvĂ€nd överföring. Vi kan inte överföra beloppet till ett annat konto eller kreditkort. Enligt dansk lag Ă€r vi skyldiga att göra det inom 14 dagar efter att vi mottagit och inspekterat skicket för den returnerade artikeln. Om de mottagna smyckena inte Ă€r i perfekt skick och en del av pengarna inte ska Ă„terbetalas, börjar max 14 dagar för den omvĂ€nda överföringen frĂ„n den dag dĂ„den reducerade Ă„terbetalningen beslutas och har meddelats kunden via e-post. VĂ€nligen förvĂ€nta dig 3-5 arbetsdagar frĂ„n det datum dĂ„ din avkastning behandlas för att returkrediten ska visas pĂ„ ditt bankkonto.

TÀnk pÄ att vissa lokala banker och kreditkortsföretag lÀgger till en avgift för överföring av pengar och vi kan inte hÄllas ansvariga för denna avgift. TÀnk ocksÄ pÄ att banköverföringar ofta tar flera arbetsdagar att slutföra.

Observera att om ett paket inte hÀmtas frÄn avlÀmningsplatsen och returneras till oss, kommer vi att ta ut returfrakt avgiften frÄn din betalning innan resten av pengarna returneras.

Frakt

Vi tar reservation för force majeure-situationer. Vid specialbestÀllningar kommer det att finnas en speciell leveranstid. Om fraktinformation som leveranspriser och leveransinformation, vÀnligen lÀs sidan Frakt hÀr.

Tveka inte att kontakta oss hÀr om du har nÄgra frÄgor.

AnvÀndning av data och skydd av din data

Genom att anvÀnda vÄr webbplats godkÀnner du villkoren inklusive vÄr anvÀndning av data som beskrivs i vÄr integritetspolicy. Du kan lÀsa den i sin helhet hÀr.

Webbplatsen anvÀnder cookies och ber om ditt tillstÄnd att göra det nÀr du gÄr in pÄ webbplatsen första gÄngen. Du kan lÀsa hela cookie policyn hÀr.

Betalning

Vi accepterar de flesta kreditkort, Klarna, Amazon Pay och Paypal.

I enlighet med dansk lag genomför vi betalningen efter att artikeln har skickats och inte tidigare. Vi behÄller ingen av dina betalningsuppgifter. Dina betalningstransaktioner behandlas och hanteras av tredje part som en överenskommelse mellan dem och din betalningsleverantör och bank. Enligt dansk lag mÄste du komma överens om vÄra villkor innan din betalning kan göras.

Priser

Alla priser pÄ webbplatsen ingÄr 25% moms och visas i Kroner (SEK) som standard sÄvida de inte översÀtts till en lokal valuta antingen automatiskt eller manuellt.

BestÀllningsbekrÀftelse

Efter att ha gjort en bestÀllning pÄ webbplatsen kommer du strax efter att fÄ ett bekrÀftelsemeddelande. Om du inte fÄr det, kontrollera ditt skrÀp postfilter via e-post. NÀr din bestÀllning skickas fÄr du igen ett bekrÀftelse mail med ditt spÄrnings-ID.

SpÄrning

Alla paket levereras med ett spÄrningsnummer. PÄ detta sÀtt kan du alltid spÄra var din leverans Àr.