Leveransinformation

Snabblänk: Ladda ner returdokumentet här.

Klicka här för den internationella webbplatsen där du kan skicka smycken till andra länder.

Leveranser med PostNord

Vid köp över 599:- är frakten gratis.

Vid köp under 599:- kostar frakt 49:-

Leveranser med UPS

Frakt till drop-point* med UPS kostar 149:-

Hemleverans* med UPS kostar 199:-

*Vi skickar med UPS till hela Sverige, men det finns vissa enskilda områden där fraktpriset är 499:-.
Se listan med postnummer på den här länken.

Hantering

Vi strävar efter att skicka din beställning inom 1-2 räknade arbetsdagar efter dansk helgdag. Detta är föremål för betalningsgodkännande och lagertillgänglighet.

Kan jeg spåra statusen för min beställning?

Vi skickar alla våra paket via PostNord och UPS med ett spårnings-ID som du får tillsammans med din e-postbekräftelse.

Returpolicy

LULU Copenhagen erbjuder en full kontantåterbetalning så länge våra villkor är uppfyllda. Om dina nya smycken inte lever upp till dina förväntningar kan du vänligen returnera dem i ett original, oanvänt skick (inklusive all original förpackning, papper och returdokumentet). Detta måste ske inom 30 dagar efter ditt köp för att få en fullständig återbetalning (ingår inte i fraktkostnader, lokala skatter, tull och lokala bank-/kreditkortsföretag extra avgifter som kommer att betalas av kunden).

Allt du behöver göra är att skicka returdokumentet tillsammans med varan till vår företagsadress (inte till paketbutik).

Om du inte längre har retursedeln kan du ladda ner den här.

Om du vill byta mot en annan vara, vänligen returnera varan och lägg till en ny beställning i webshoppen.

Vi rekommenderar en pålitlig pakettjänst med en försäkring av varornas värde och en spårning/garanti leveransservice som UPS, GLS eller nationella posttjänster som PostNord. Tänk på att när du har köpt en vara ägs den av dig och kvaliteten och tillståndet på ditt objekt är ditt ansvar tills den når LULU Copenhagen. Endast undantag för varor som inte kan returneras och återbetalas är om LULU Copenhagen har gjort ett smycke speciellt för dig eller speciellt modifierat så att det inte är lämpligt att säljas till andra människor. Enligt dansk lag får du som kund noggrant inspektera och titta på ett smyckeinnan du returnerar det för återbetalning, så länge som varan och dess förpackning är i sitt ursprungliga skick när vi tar emot den. Om varan eller förpackningen är skadad, används eller skiljer sig från när de levereras vi får hålla inne och hålla en summa av det belopp som är lika med den förlust som vi kommer att vinna för återförsäljning av smycken i dess nu används skick. Det är enbart UPP TILL LULU Copenhagen att definiera denna summa. Om smycken eller förpackningar är för skadade för att sälja vidare, har LULU Copenhagen juridisk befogenhet att inte återbetala något av summan. Om så är önskat, läs mer om den svenska lagen om Återbetalningar här.

När vi tar emot varan i perfekt skick återbetalar vi betalningen via omvänd överföring. Vi kan inte överföra beloppet till ett annat konto eller kreditkort. Enligt dansk lag är vi skyldiga att göra det inom 14 dagar efter att vi mottagit och inspekterat skicket för den returnerade artikeln. Om de mottagna smyckena inte är i perfekt skick och en del av pengarna inte ska återbetalas, börjar max 14 dagar för den omvända överföringen från den dag dåden reducerade återbetalningen beslutas och har meddelats kunden via e-post. Vänligen förvänta dig 3-5 arbetsdagar från det datum då din avkastning behandlas för att returkrediten ska visas på ditt bankkonto.

Tänk på att vissa lokala banker och kreditkortsföretag lägger till en avgift för överföring av pengar och vi kan inte hållas ansvariga för denna avgift. Tänk också på att banköverföringar ofta tar flera arbetsdagar att slutföra.

Observera att om ett paket inte hämtas från avlämningsplatsen och returneras till oss, kommer vi att ta ut returfrakt avgiften från din betalning innan resten av pengarna returneras.

Vänligen returnera till:

LULU Copenhagen
Kronprinsensgade 13, 4: e
1114 Köpenhamn
Danmark

Observera att denna adress inte är en butik och att du inte kan leverera din retur personligen.
Observera att vi hämtar inte returpaket från paketbutiker.

Fel på en artikel?

Om det är fel på en mottagen vara, kontakta oss så snart som möjligt och bifoga gärna ett foto.

Har du fått ett fel vara?

Om du har fått en felaktig vara av misstag, vänligen kontakta oss omgående med bifogat foto och ordernummer så löser vi det på bästa möjliga sätt.

Byta till något annat?

Om du vill byta mot en annan vara, vänligen returnera varan och gör en ny beställning i webshoppen.

Några frågor?

Om du har några frågor om vår leverans och retur, tveka inte att kontakta oss.