Av produkter i övrigt

Underhåll

Vi arbetar med 925 sterling silver, antingen guld pläterade, som rent silver, täckta med emalj, pärlor eller andra stenar eller med ruthenium plätering. Det är viktigt att ha i åtanke att allmänt slitage orsakar en viss livslängd i förhållande till både guld- och rutenium plattorna. Detta är normalt och det anses inte vara ett legitimt skäl att klaga.

Tyvärr är det inte möjligt att förutsäga hur länge pläteringen kommer att vara - den bestäms av olika faktorer; pH på din hud, exponering för kemikalier (parfym, hårspray, nagellack, tvål etc.), fett, höga temperaturer, mängd svett och allmän användning. Du kan alltid gå till din lokala guldsmed och få dina smycken om pläterade.

Hårda ytor

Vi rekommenderar starkt att du tar av ringarna om du behöver arbeta med hårda föremål som verktyg eller om du lyfter föremål med hårda ytor.

Handtvätt & lotion

Ta av dig smycken när du badar och simmar men även när du tvättar händerna och applicerar lotion.

Rengöring

Använd en mjuk trasa för att torka av fett och smuts för att hålla dina smycken rena och glänsande - tillsätt vid behov en droppe vatten.

Silverrengöring

Vi rekommenderar silverrengöringsmedel - men endast för icke-pläterade smycken.

Kemikalier

Ta av dig smycken innan du rengör. Klor blekmedel är mycket skadligt - som andra kemikalier i allmänhet. Parfym ingår.

Sport & Träning

Ta av dig smycken medan du tränar.

Solljus och luftfuktighet

Undvik att placera dina smycken i direkt solljus eller på platser med hög luftfuktighet, t.ex. badrum.

Typ av smyckes förvaring

När du inte bär dina smycken ska du förvara den i blixtlåset i ett smyckeskrin.

FRAKT

När skickas min beställning?

Vi strävar efter att skicka din beställning inom 1-2arbetsdagar och följt av danska helgdagar. Detta är föremål för betalningsgodkännande och lager tillgänglighet. Under vissa perioder kan denna tidsperiod förlängas, så betrakta leveranstiderna som riktlinjer.

Kan jag spåra min leverans?

I Sverige och större delen av Europa skickar vi alla våra paket via UPS med ett spårnings-ID som du får tillsammans med din e-postbekräftelse. Om du bor utanför Europa och i några europeiska länder skickar vi med en lokal posttjänst som inte ger dig ett spårnings-ID.

Hur skickas mitt paket?

Vi skickar dina nya fina smycken inuti en av våra smyckeskrin försiktigt placerade i en hård kartong säkert förpackad och tydligt visad med mottagare och annan nödvändig leveransinformation. Ett returdokument kan också placeras i rutan.

Vad kostar frakt?

Läs om fraktpriser på sidan Leverans och Returer.

Är moms inkluderat i priset?

Alla priser är inklusive svensk moms på 25%.

Dessutom debiterar vissa banker och kreditkortsföretag enextra avgift för att betala online på webbutiker.

LULU Copenhagen kan inte hållas ansvarigt för någon av dessa extra avgifter.

Hur betalar jag?

LULU Copenhagens webbshop accepterar de flesta kreditkort inklusive VISA, MasterCard, Maestro och många andra. Vi accepterar också PayPal-överföringar och danska MobilePay. För våra återförsäljare, kontakta dem direkt eftersom de är tredjeparts leverantörer.

RETURER

Kan jag ändra eller radera en beställning?

För att göra allt så snabbt och effektivt som möjligt är de flesta av våra processer automatiserade. Tyvärr betyder det också att du inte kan göra ändringar i din beställning efter att den har lagts, men du kan returnera dina smycken och få full återbetalning (förutom fraktkostnader, lokala skatter, tull och ytterligare lokala bank- och kreditkortsföretag avgifter). Läs mer om Returer på sidan Leverans och Returer.

Vad gör jag om jag får skadade varor?

Vänligen kontakta LULU Copenhagen på love@lulucopenhagen.com eller fyll i detta kontaktformulär direkt om du får en skadad eller felaktig artikel.

Hur är er returpolicy?

Läs och följ instruktionerna på sidan Leverans och Returer.

Vilken adress skickar jag en retur till?

LULU Copenhagen
c/o HiHouse
Kronprinsensgade 13, 4: e
DK-1114 Copenhagen K
Danmark

Observera att detta INTE är en butik, det är ett kontor och du kan inte returnera varor personligen.

Vad är status för min retur?

Din retur returneras inom 7-14 arbetsdagar från det att vi mottagit paketet och kontrollerar smycken och förpackningen. När vi har mottagit varan och bedömt villkoret återbetalar vi betalningen via omvänd överföring. Enligt dansk lag är vi skyldiga att göra det inom 14 dagar efter att vi mottagit och inspekterat skicket för den returnerade artikeln. Om de returnerade smyckena inte är i perfekt skick och en del av pengarna inte ska återbetalas, börjar maximalt 14 dagar för den omvända överföringen från den dag då den reducerade återbetalningen beslutas och har meddelats kunden via e-post. Vänligen förvänta dig 3-5 arbetsdagar för att returkrediten ska visas på ditt konto från det datum då din retur behandlas. För vissa banker kan det ta ännu längre tid.

Läs hela returpolicyn på sidan Leverans och Returer.

Kan jag byta smycken?

Så länge du följer returpolicyn erbjuder LULU Copenhagen byten på alla dina inköp. Du använder returetiketten i ditt paket för att byta ut samt returnera dina smycken.

MINA UPPGIFTER

Är mina personuppgifter säkra?

Vi förbinder oss till integritets rättigheter för alla våra kunder och besökare. Vi fokuserar också på detta som en viktig fråga när vi använder tredjepartsleverantörer.

Läs mer om hur vi hanterar och respekterar dina uppgifter i sekretesspolicyn och i vår cookie policy.

KOM I KONTAKT MED LULU

Hur, var och när kan jag komma i kontakt med LULU?

Du kan alltid kontakta LULU Copenhagen genom att skriva ett e-postmeddelande till love@lulucopenhagen.com eller genom att fylla i kontaktformuläret här.

Vi svarar dig så snart som möjligt under normala danska arbetsdagar. Du är också välkommen att kontakta oss direkt på vår kundtjänst telefon på +45 30 50 53 59 måndag till fredag mellan 09:00 och 15:00.