Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Kontakta LULU

Hitta snabba svar på några av de vanligaste frågorna eller kontakta oss gärna direkt via e-post.

Skicka ett mejl

Skriv ett mejl till oss på support@lulucopenhagen.com.

Vi kommer att svara så snart vi kan inom normal arbetstid.

Spåra ditt paket

På dessa länkar kan du enkelt följa var ditt paket befinner sig.

Följ ditt paket med Postnord här Spåra ditt paket med UPS här

Hur lång är leveranstiden?

Vi skickar med Postnord (2-7 arbetsdagar) och UPS (1-6 arbetsdagar).

HeadingInget mejl? Är mitt paket på väg?

Du kommer att få både en orderbekräftelse och ett spårningsnummer. Kontrollera din skräppostmapp om du inte får något från oss. Det är mycket viktigt att du anger en riktig e-postadress som du kontrollerar. Annars kommer du inte att kunna få leveransuppdateringar från vår fraktleverantör. Vi betalar ingen returavgift för paket som inte hämtas ut.

Är det något som saknas i ditt paket?

Om något saknas i ditt paket vid mottagandet eller om det verkar ha öppnats under transporten, dokumentera detta med foton och skicka dem till oss. Förpackningen och allt innehåll måste sparas tills ärendet är löst.

Kan ett smycke som köpts hos en återförsäljare bytas ut mot ett smycke hos dig?

Våra återförsäljare köper varorna från oss och säljer dem sedan vidare. Därför tar de ansvar och du måste därför kontakta återförsäljaren direkt där du köpte smycket och agera inom deras policy gällande byten och reklamationer. Vi kan inte behandla beställningar som inte är köpta direkt från denna webbshop.

Varför måste jag betala för returer?

Tyvärr kan vi inte betala för returfrakten eftersom vi redan har betalat hela eller delar av fraktkostnaden till dig. Du ansvarar för att vi får tillbaka smycket i samma skick som om du hade tittat på det och provat det i en butik. Du kan läsa allt om vår returpolicy och hur du returnerar här.

Har pengarna inte krediterats mitt konto än?

Inom 14 dagar efter att vi har mottagit en retur återbetalar vi beloppet eller del av beloppet till ditt konto. Observera också att det kan tillkomma ytterligare förseningar från både den betaltjänst du har använt och din bank. Du kan läsa allt om reglerna här.

Kan jag byta ut ett smycke?

Vi erbjuder en returpolicy på våra produkter, så allt du behöver göra är att returnera dina smycken - och sedan göra en ny beställning i webbshoppen.

Priset för örhängena gäller för 1 st.

Våra Candy Shop-örhängen säljs styckvis. På så sätt kan du välja om du vill köpa ett eller två eller blanda ett set. Örhängena levereras i vår vackra lilla signaturlåda med fodral.

Är dina smycken allergiframkallande?

Vi använder de mest hudvänliga metallerna och kontrolleras regelbundet av det danska kontrollorganet för ädelmetaller. Tyvärr finns det ett fåtal personer som är allergiska mot guld, silver eller koppar, som är några av de material vi använder i våra produkter.

Produkten är slutsåld - kommer den att finnas tillgänglig igen?

De flesta av våra smycken finns alltid i lager, men ibland kan vissa smycken vara slutsålda. Det brukar inte ta många veckor innan de finns i lager igen, men under vissa perioder kan det ta lite längre tid. Vi råder dig att hålla ett öga på webbplatsen.

Lösa lås på örhängen?

Om låset är löst eller har blivit löst med tiden justeras detta enkelt genom att klämma ihop de runda öglorna med ett lätt tryck med 2 fingrar tills spänningen återkommer.

Löst klicklås på hoops?

”Stiftet” på ett klicklås behöver ibland justeras lite för att få ett fräscht klick igen. Det går på några sekunder: ta ett stadigt grepp om stiftet och lyft det (böj det uppåt) en halv millimeter i taget. Testa efter varje liten ”böjning” tills klicket kommer tillbaka.

Bent stick på öronsnäckor?

Vi använder högkvalitativa material, som alltså är mjuka metaller. Eftersom de delar vi använder ofta är 1 mm eller mindre kan det tyvärr uppstå små ojämnheter eftersom smyckena är handgjorda. Det är mycket lätt att räta ut en böjd stift på en öronstift med 2 fingrar och ett fast grepp.

Både emalj och guld kan variera i färg

Observera att våra emaljfärger blandas för hand. Därför kan färgerna på smyckena variera något. Både guld- och silverplätering är också handgjorda (legeringar) och därför kan glöd och färg också variera något. Samtidigt kan skärmupplösningen och färginställningarna på mobiltelefoner och datorer göra att färgerna i bilderna framstår som något starkare eller svagare.

Oxiderade smycken?

Våra smycken kommer så småningom att oxidera. Tyvärr är detta normalt för ädelmetaller och metaller. Det sker snabbare om du sover med dina smycken, har små irritationer i öronhålen, tar mediciner eller om de utsätts för parfym och krämer. Ofta ser man att själva stiftörat oxiderar om det används mycket. Detta är helt naturligt och ofarligt och ingen anledning till klagomål. Sterling silversmycken kan försiktigt poleras med en liten droppe silverrengöring och sköljas i vatten. Vi rekommenderar regelbunden avtorkning av smycken i allmänhet.

Har du en knut på ditt halsband?

Du kan hitta bra tips på nätet som hjälper dig att lossa knutar på kedjor. Sök på Youtube till exempel: “How to untangle necklaces”.

Små variationer i ringstorlekar

Alla våra smycken är handgjorda och därför kan våra ringar variera något i storlek. De emaljerade ringarna är handmålade, vilket ger dem en organisk yta, men det innebär också att vissa har ett något tjockare lager än andra. Se vår storleksguide för ringar här. Den är inte huggen i granit, men kan användas som en vägledning.

Användbara länkar

Snabblänk: Ladda ner returdokumentet här.

Spåra ditt paket med PostNord här.

Spåra ditt paket med UPS här.

Besök oss på Facebook.

Följ oss på Instagram.

Företagets organisationsnummer: 502086-6884

Dansk moms/CVR-nummer: 35837191

LULU Copenhagen är ett registrerat varumärke.